Část druhá

Bukurešť, 2.9.05

Do Bukurešti jsme dorazili na nádraží Gara Nord. Ubytování jsem sehnal již v Praze v hostelu Casa (www.hostelcasa.ro), který je asi 10 minut pěšky z nádraží, takže odpadlo další cestování.

Cestou jsme si ještě stačili vyměnit peníze v bance Rumania. S jejich penězma je to na delší povídání, v oběhu jsou totiž staré a nové bankovky, které se liší v počtu nul, tzn. 1 Lei nové = 1.000 Lei staré. Nicméně v oběhu jsou pořád asi z 80% staré bankovky, takže i my jsme začali rozhazovat miliony, sem tam nám občas sice utekla nějaká ta nula, takže matematika nás provázela celou dobu. Kurs je přibližně 1 Lei nové - 10 Kč pro rychlejší přepočet, oficiální kurs je nižší - 8,4 Kč za 1 Lei nové/10.000 Lei starý.

K Bukurešti samotné asi jen to, za jedno odpoledne se toho moc stihnout nedá, my se tedy spokojili s obhlídkou Paláce parlamentu, kde je vidět správná ukázka megalomanství a okolních bulvárů s množstvím velkých paláců.

Nějak zvlášť jsme to neprotahovali a těšili se spíš na večerní pařbu. Měl jsem domluvený sraz s mojí bývalou kolegyní Siminou, která pracuje v bukurešťské pobočce agentury TBWA, přičemž já kdysi pracoval v té pražské.

Prošli jsme několik restaurací a barů a vše zakončili na diskotéce u jezera asi ve tři ráno. Podniky, které jsme navštívili se moc neliší od těch našich v centru Prahy, takže žádný vzrůšo, ale zábava rozhodně byla. Já popíjel celý večer rumunské piva všeho druhu, Martin se oddával místnímu koňaku Zazora, pokud to jméno moc nepletu.

Druhý den ráno jsme kupodivu bez problémů vstali v půl osmé a vyrazili na nádraží, odkud jsme jeli do Konstance, kde se konal zápas Rumunsko - Česko, což byl vlastně hlavní důvod naší cesty.

Palace Parlamentuldruhá největší budova na světě (po Pentagonu)Ceausesku zde chtěl mít veškeré instituce pd jednou střechou (ministrestvra, parlament atd)

nejzajímavější část Bukurešti, aspoň podle násPaříž východu

Paříž východuvelké bulváry podle pařížského vzoruponěkud málo reklamnejstarší Bukurešťský hotel moje byvala kolegyne nas provedla nocni Bukuresti

po madarském jsme prubli i rumunske metro, nejhezci je stejne u naskaždodenní shonŠmot lehce zapadl mezi místní mezi lidem...

ulice, kde byl náš hostelhostel Casa Bukurestnaše spolubydlící, hned jsme ji vylekali a tak dala pokoj:-)jeden z mnoha opustenych psuGara Nord sobota ráno, odjezd do Konstanty